Osallistava ja kannustava asiakaskirjaaminen

Tee asiakaskirjaamisesta selkeää, vaikuttavaa ja osallistavaa!

Haluatko kehittää asiakaskirjaamistasi niin, että se tukee asiakkaan osallisuutta, on myönteistä ja täyttää lakisääteiset vaatimukset? Tämä kaksipäiväinen koulutus tarjoaa konkreettisia työkaluja ja käytännön harjoituksia sosiaalialan ja työllisyyspalvelujen ammattilaisille.

 

Kenelle koulutus sopii?

📌 Sosiaali- ja terveysalan ja työllisyyspalvelujen työntekijöille
📌 Kaikille, jotka haluavat parantaa kirjaamisen laatua ja vaikuttavuutta
📌 Ammattilaisille, jotka haluavat varmistaa, että heidän kirjauksensa tukevat asiakkaan tavoitteen saavuttamista ja täyttävät viranomaisvaatimukset

 

Koulutuksen tavoitteet

🌿 Ymmärtää asiakaskirjaamisen merkitys asiakkaan osallisuuden ja voimaantumisen tukemisessa
🌿 Oppia kirjaamaan kannustavasti, myönteisesti ja asiakasta kunnioittaen
🌿 Saada käytännön työkaluja ja menetelmiä kirjaamisen kehittämiseen
🌿 Tunnistaa kirjaamisen sudenkuopat ja välttää asenteellisuutta tai liian tulkinnallisia kirjauksia
🌿 Osata käsitellä ristiriitoja asiakkaan ja työntekijän tavoitteiden välillä ja turvata asiakkaan itsemääräämisoikeus
🌿 Sitoutua omassa työssä kehittämään kirjaamiskäytäntöjä

 

Koulutuksessa opit:

✅ Kirjaamaan asiakastietoja selkeästi ja vaikuttavasti
✅ Osallistamaan asiakasta kirjaamisprosessiin
✅ Käyttämään myönteistä ja kannustavaa kieltä
✅ Välttämään tulkinnallisuutta ja asenteellisuutta kirjauksissa
✅ Hallitsemaan rakenteisen ja määrämuotoisen kirjaamisen perusteet
✅ Huomioimaan kirjaamisen juridiset ja tietosuojavaatimukset
✅ Käsittelemään tilanteita, joissa asiakkaan ja työntekijän tavoitteet ovat ristiriidassa

 

Koulutuksen toteutus

📅 Kesto: 2 päivää
📍 Toteutus: Lähikoulutus, etäosallistuminen mahdollista
💡 Sisältää: Luennot, käytännön harjoitukset (ammattiryhmittäin), vertaistyöskentely ja välitehtävä oman työn kehittämiseksi.

💰 Hinta: 390 € + alv

Paranna asiakaskirjaamistasi ja tee siitä asiakasta kunnioittavaa, osallistavaa ja vaikuttavaa!


Helsingin koulutukset järjestetään ihastuttavassa Kiseleffin talossa (osoite Sofiankatu 4C)

Seuraava toteutus:

8.5. ja 4.9. klo 9.00-15.30

Voit varmistaa paikkasi suoraan verkkokaupasta tai jos haluat laskutuksella, laita sähköpostia


Paranna asiakaskirjaamistasi ja tee siitä asiakasta kunnioittavaa, osallistavaa ja vaikuttavaa!


Mikäli ajankohta ei sovi tai koulutus on jo täynnä, voit kysyä tilauskoulutusta omalle alueellesi. Järjestämme koulutuksia missä päin tahansa Suomessa.